اهلا وسهلا بكم في منتدى قرية الناصرية محافظة دمياط
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول 1211
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول R
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول 1211
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول R
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى اخبار واحداث قرية الناصرية واهلها واهتماماتهم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
تصويت
ايه رايك في الشكل الجديد للمنتدى ؟
1: حلو جدا
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_rcap59%انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_lcap
 59% [ 24 ]
2: مقبول
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_rcap32%انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_lcap
 32% [ 13 ]
3: وحش اوى
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_rcap10%انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_lcap
 10% [ 4 ]
مجموع عدد الأصوات : 41
المواضيع الأخيرة
» وتلك الايام نداولها بين الناس
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 09, 2011 12:21 pm من طرف محمود بلال

» رمضان كريم
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 02, 2011 10:23 am من طرف محمود موسى

» هيه الناس راحت فين
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالخميس يونيو 16, 2011 12:33 pm من طرف محمود بلال

» حملة بنحب بلدنا
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالجمعة مايو 13, 2011 2:55 pm من طرف حلوانى روان

» عجائب وغرائب
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالسبت مارس 05, 2011 4:36 pm من طرف ابو سهيلة

» فين الشباب
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد فبراير 20, 2011 10:54 pm من طرف عصام الغلبان

» خبر عاجل ( الناصريه خلال الازمه )
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد فبراير 13, 2011 9:09 pm من طرف khaled

» ادخل هنى الاعضاء النشطاء
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالإثنين فبراير 07, 2011 8:20 am من طرف ميـ@ـدو

» من عجائب الشعر
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 25, 2010 6:27 pm من طرف مجدي فوده

» كيف تحصل علي السعادة
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالجمعة ديسمبر 24, 2010 11:06 pm من طرف جمال الشرباصي

» الغربة واشتيائى لمصر
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالجمعة ديسمبر 24, 2010 11:05 pm من طرف جمال الشرباصي

» البرمجه الإيجابيه والسلبيه...
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 23, 2010 1:07 pm من طرف elaf

» من أين تنبع السعادة؟؟؟؟
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالإثنين ديسمبر 20, 2010 5:56 pm من طرف elaf

» امرأة عجوز
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالإثنين ديسمبر 20, 2010 5:48 pm من طرف elaf

»  (شعور سخيــــــــــــف)
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد ديسمبر 19, 2010 1:39 pm من طرف محمود بلال

» كيف كانت سنة 2010 عليك ؟
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالجمعة ديسمبر 17, 2010 12:32 am من طرف عامر

» الحياة ... ونعمة النسيان
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 15, 2010 3:52 pm من طرف elaf

» إن أفضل الصيام بعد شهر رمضان هو شهر محرم
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 14, 2010 11:35 am من طرف eman

»  ديوان "زمان القهر علمني" فاروق جويدة قصيدة(أريدك عمري)
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 14, 2010 8:30 am من طرف محمود بلال

» أقوال المشاهير
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالإثنين ديسمبر 13, 2010 3:53 pm من طرف محمود بلال

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
عامر
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_rcapانا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_voting_barانا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_lcap 
محمود الكاشف
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_rcapانا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_voting_barانا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_vote_lcap 
محمد هلالي
مجدي فوده
م / مصطفى مرسى
ايما
mo7amed kawther
mo7amed elkashef
شريف عبودة
you%%%sef
سحابة الكلمات الدلالية
الاعلانات

موقع رسول الله

------------------------

استمع للقران الكريم
------------------------

للتبادل الاعلاني :
الاتصال بالادارة
0160636897
0104340951

انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول

محمد هلالي
م / مصطفى مرسى
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
م / مصطفى مرسى
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
م / مصطفى مرسى

علم دولتك : جامعة الدول العربية
تاريخ الميلاد : 11/04/1919
رسالة sms الدنيا ساعة إجعلوها طاعة النفس طماعة عودها القناعة البر لا يبلى والذنب لا ينسى
ذكر انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول 8vuutv
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول (30)

انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول Empty
مُساهمةموضوع: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 8:57 am

كتب مصطفى مرسى

أرجو القراءة الى الاخر

السلام عليكم ياشعب مصر

السلام عليكم يا مشجعى الكرة

السلام عليكم ياجماهير القطبين

السلام عليكم يا تائهى مصر

السلام عليكم يا مكبوتي مصر

السلام عليكم يافقراء مصر

السلام عليكم مرضى مصر

السلام عليكم يامساكين

السلام عليكم ياطفال شوارع مصر

السلام عليكم يا ارامل وايتام مصر

السلام عليكم يا من جئتم جميعا الى استاد القاهرة وتدفعون اكثر من مليون جنية الى خزينة النادى هذا او ذاك والناس جائعون فى مصر ،

مكبوتين (نعم)

متخلفين عن باقى الامم (أكيييييد)

لامبالين ( مهو ده طبعنا )

مالهين فى اى حاجه وخلاص (يعنى هنعمل ايه ، ممكن تقولنا )

فلوسنا راحة لمين ( للى بيريحونا ويبسطونا وبنتفرج عليهم اللى هما مين ياشطار .................)

- لعيبة الكرة ( صح ولا غلط)

اخوانى الاعزاء ترددت كثيرا قبل ان اكتب فى هذا الموضوع لانى واعلم جيدا سوف اهاجم هجوما ضاريا من البعض ولكنى سأكتب حتى تتوقف يدى عن الكتابة ، اليوم وامس وقبل امس وقبل اسبوع ظهرت لنا فى الافق سحابة مليئة بالخيرات ستتوزع على الفقراء والمساكين وناس كثيره ، فوجئت انها سحابة مباراة القمة بين القطبين ولن اسمى فريق منهما حتى لا يظننى البعض منتمى الى فريق معين ولكنى والحمد لله انتمى الى فريق الجنة ان شاء الله فريق سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم جعلنا الله وانتم فى هذا الفريق .
لعل مادفعنى الى الكتابة ان المواضيع من اسبوع والردود والمشاركات كانت تستحوذ عليها مواضيع المباراة والانواع وهكذا . نحن فى ازمة طاحنة لا بل ازمات وانا هنا اسميها ازمات الجوع والهلاك ففى عز الازمات تأتى لنا مباريات كرة القدم وبالفعل هى الحل السحرى ينسى الشعب المنهك كل شئ ولا يتكلم الا عن شئ واحد وهو كرة القدم ، لن اتكلم الان عن حلال كرة القدم من حرامها ولكن ساتكلم
عن ماذا تفعل لنا كرة القدم وماذا تفعل فينا ؟

لاتفعل لنا شئ سوى التعصب والادمان والغيبوبة

وتفعل فينا كل شئ فهى ادمان وتعصب والهاء عن ذكر الله واداه لالهاء الشعب المسكين عن واقع أليم
وتوزيع غير عادل للثروة نعم توزيع غير عادل للثروة .

-الاندية فى مصر غير مخصصة فهى اندية حكومية اى ملك الشعب وعندما تشترى الاندية 30 لاعب من الشعب وتوزع عليهم بالملايين والشعب ليس له نصيب فهو توزيع غير عادل ، عندك مثلا اندية البترول التابعة لوزارة البترول المصرى امثال انبى وبتروجيت وبترول اسيوط ، من فلوس من انشئت هذه الاندية وتم شراء لاعبين ومصاريف هنا وهناك من فلوس الشعب امن جيبهم الخاص وهكذا اندية الشرطة والجيش ، فاين العدل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عالم كبير فى الفيزياء رجع من امريكا اخير واراد ان يلتحق بتدريس باحدى الجامعات المصرية تعرفوا اين تعين ، جاءة التعيين فى هيئة الصرف الصحى بمرتب 700 جنية !!!!!!!!!!!
هكذا يعامل علمائنا هل ترون الفرق بين لاعب كرة ليس معة شهاده الدبلوم وكثير منهم الامى وقليل المتعلمين وعلماء يتم محوهم او تطفيشهم او .....!!!!

ونحن نائمون فى عز ازمة الخبز ظهرت لنا امم افريقيا ونسينا الجوع وشجعنا!!!
ونحن فى عز ازمة انبوبة البوتجاز ظهرت لنا قضية مرتضى وشوبير!!!

فى عز ازمة اللحمة ظهر لنا مباراة القطبين !!!

فى كل ازمة تظهر لنا مباراة يلتف الشعب من حولها !!!

هل انتم نائمون؟؟؟؟؟

هل تريدون التقدم لهذه البلد؟؟؟؟

ليس بالكلام ولكن بالفعل

هذا يشاهد مباراة والاذان يؤذن هل تقوم الى الصلاة ام تنتظر؟؟؟

انجلترا - فرنسا - المانيا - ايطاليا - اسبانيا
(دول قديمة)
هذه الدول تقدمت اولا وابتكرت وصنعت حضارة وبعد ذلك اتجهوا لكرة القدم فتميزوا فيها

اسرائيل ، امريكا ، جنوب افريقيا - الصين
(دول حديثة)
هذه الدول حديثة بمعنى ان صنعت الحضارة من وقت قريب فاين هى من كرة القدم لا تنظر اليها لانها ليس عندها وقت للكره وتفاهتها ولكن الاولى العلم والتقدم وبعد ذلك الكرة

مصر - السعودية - تونس - المغرب
(دول عربية )

لا نفعت لا فى التقدم ولا فى الكرة ولا لها فى حاجه خالص

معظمنا يتمنى ويحلم ان نصبح متقدمين متحضرين ، كيف؟ هل بالاحلام؟ ام بماذا؟؟؟

100000 مائة الف مشجع فى الاستاد لا يصلون فرض واحد

بالله ان ماتوا على اى شئ يبعثوا هل تعلم؟؟؟؟؟؟

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
" لا لهو إلا في ثلاث: تأديب الرجل فرسه وملاعبته أهله ورميه بقوسه "

كثيرا من العوام سيقولون ان كرة القدم (رياضة) ، هل تمزحون ام تستخفون بعقلى وعقولكم الرياضة ليست مشاهده ولكن ممارسة فلنمارس الرياضة اى كانت نوعها ماعد الملاكمة والمصارعة لن فيهم تحريم صريح .

أحبائى اننا فى غفلة وسوف نحاسب على كل شئ

قال النبي صلى الله عليه وسلم قال:. (لا تزول قدما عبد يوم القيامة حتى يسأل عن أربع:
-أسألك بالله! أن تتدبرها؛ لتسألها نفسك الآن قبل أن تسأل بين يدي الملك جل وعلا- عن عمره فيما أفناه، وعن علمه ماذا عمل به؟ وعن ماله من أين اكتسبه، وفيما أنفقه؟ وعن جسمه فيما أبلاه؟)

هل ستقول لله افنيت عمرى فى مشاهده كرة القدم وتركت ذكرك وشكرك وحسن عبادتك ، هل ستقول يارب لم اخشع فى صلاتك بسبب مباراة هذا وذاك !!!!!

هل ستقول ان انفقت مالى فى مشاهدة المباريات والذهاب اليها؟؟؟؟؟

لو مت وانت تشاهد مبارة فعلى اى شئ تبعث عليه ؟؟؟؟

ماذا ستقول لله عندما تشاجرت مع اخوك المسلم او وجهت له كلماته احزنتة واو جادلتة هل ستقول لله قد جادلت من اجلك هل تقول رايت كرة القدم من اجلك هل ستقول انفقت مالى من اجل مشاهده كرة القدم من اجلك يالله ؟؟؟

اراء بعض الشيوخ فى حكم مشاهدة كرة القدم

فتوى الشيخ ابو اسحاق الحويني حفظه الله فى كرة القدم

هنا:
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الشيخ محمد حسان وحم مشاهده المباريات وتاريخها وكل شئ عنها

الشيخ بن العثيميين رحمه الله

الشيخ كشك رحمة الله

ولنا فى الموضوع بقية

اللهم بلغت اللهم فاشهد

عدل سابقا من قبل THE KNIGHT OF THE WORD في الأحد أبريل 18, 2010 2:43 pm عدل 1 مرات
م / مصطفى مرسى
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
م / مصطفى مرسى

رسالة sms الدنيا ساعة إجعلوها طاعة النفس طماعة عودها القناعة البر لا يبلى والذنب لا ينسى

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 2:33 pm

حرارة الاصابع( 18) ،انا وانت والمفيد( صفر)
sorry sorry sorry
محمد هلالي
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
محمد هلالي

علم دولتك : مصر
تاريخ الميلاد : 15/07/1983
رسالة sms ليست الألقاب التى تكسب المجد .... بل الناس من يكسبون الالقاب مجدا

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 2:54 pm

الرياضات كلها مفيدة ولا بأس فيها.. المهم انها لا تلهي عن الصلاة وعبادة الله والتي خلقنا الله من أجلها "وما خلقت الجن والانس إلا ليعبدون"

دا رائى الخاص الوساطه فى كل شىء بمعنى ان ارى المباره ولكن لو اذن الاذان اقوم اصلى وبعد الصلاه ارجع ارى المباراه اشاهد واشجع الاهلى ولكن لا اكره الزمالك بتعصب واسب واشتم ان اشاهد مباريات المنتخب ولكن لا ازعل على الخساره بل اتسلى واشاهد ولا اتعصب

مشكور على فتح الموضوع الاكثر من رائع دمت للمنتدى ودامت مواضيعك الحلوه
م / مصطفى مرسى
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
م / مصطفى مرسى

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 3:02 pm

والله انا كنت هصاب باليأس ياحموده لو محدش رد على الموضوع لان متتصورش هو خد مجهود اد ايه ، انا ميهمنيش تكون مؤيد لرأى او معارض له، انا اللى يهمنى فى الموضوع كلة التفاعل فقط لاغير والوصول الى نتيجة تفيد جميع الاطراف .
لان عمر الكرة مهتقدمنا للامام ولو الكرة بتقدم كانت البرازيل بقت احسن دولة فى العالم والصين ،أسوأ دولة فى العالم
ولا أيه ؟
أحمد علي
عضو نشيط جدا
عضو نشيط جدا
أحمد علي

تاريخ الميلاد : 01/10/1983
رسالة sms [] قالوا علامك رافع الراس ونشوفك متعالي ! قلت العفو كلنا بشر بس أنا أهلاوي
[]

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 3:14 pm

والله يا مصطفي الموضوع مهم جدا

وفعلا هي دي الحقيقه وده اللي بيحصل معايا ومع اغلب ان لم يكن كل الشباب
وكلامك كله واقع
وفعلا عندك حق ان الكره مش هي اللي هتقدمنا ولا هي اللي هترجعنا ورا

بجد موضوع جميل وواقعي
محمد هلالي
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
محمد هلالي

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 3:20 pm

THE KNIGHT OF THE WORD كتب:
والله انا كنت هصاب باليأس ياحموده لو محدش رد على الموضوع لان متتصورش هو خد مجهود اد ايه ، انا ميهمنيش تكون مؤيد لرأى او معارض له، انا اللى يهمنى فى الموضوع كلة التفاعل فقط لاغير والوصول الى نتيجة تفيد جميع الاطراف .
لان عمر الكرة مهتقدمنا للامام ولو الكرة بتقدم كانت البرازيل بقت احسن دولة فى العالم والصين ،أسوأ دولة فى العالم
ولا أيه ؟

لا ياباشا المنتدى بتاعنا عودنا اننا منعرفش الياءس ابدا واظن انت شوفت كنا فى البدايه الزاى بس اكيد مفيش حد شاف الموضوع بس او ملفتش النظر بس انما هو موضوع رائع بجد انا كان نفسى افتحه من زمان والله وخصصوصا بعد ماتش الزمالك وحرس الحدود لان كان قمه فى قله الادب من الجمهور واللاعيبه بجد
وانا مؤيد لك فى ان الكوره عمرها مهتقدمنا للامام وعلى رائيك كانت البرازيل اتقدمت او مالكت العالم لانها احسن بلد فى الكوره لكن مانيش شايف انها الاولى فى حاجه غير فى الكوره والبن بس
عامر
مدير المنتدى
مدير المنتدى
عامر

تاريخ الميلاد : 19/11/1986
رسالة sms اذا ماتت الام
نادى مناد من السماء:
يابن ادم لقد ماتت التى كنا نكرمك من اجلها فاعمل صالحا نكرمك من اجله

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 4:11 pm

والله يادرش موضوع جامد بس انا رايي من راي محمد حمودة في ان انا مش شايف ان فيها حرمة انى اتفرج على ناس بتلعب كورة احسن ماتفرج على اغانى وكليبات والحمد لله انا بمارس الرياضة دى لكن برده لازم اتفرج عليها واشجع ندى معين
ده مش اصرار على المعصية ولا حاجه والله بس فعلا انا شايف انها حاجه مفيده ومش مضرة بل بالعكس انا بقالى فترة مصاب عشان كده بقالى فترة مالعبتش جسمي شكله اتغير وحركتى اتغيرت

ده شئ انا مقتنع بيه وده رايي
ومتزعلش من فلة التفاعل لان الكهربا كانت قاطعه انهارده ولسه جايه من شويه
laugh laugh laugh
https://elnaseria.rigala.net
mo7amed elkashef
المراقب العام
المراقب العام
mo7amed elkashef

تاريخ الميلاد : 10/04/1985
رسالة sms ضع النص الذي تريده بين هذين القوسين
ذكر الموقع : دنيا الله
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول 8vuutv
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول Mod

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالأحد أبريل 18, 2010 8:00 pm

محمد هلالي كتب:
الرياضات كلها مفيدة ولا بأس فيها.. المهم انها لا تلهي عن الصلاة وعبادة الله والتي خلقنا الله من أجلها "وما خلقت الجن والانس إلا ليعبدون"

دا رائى الخاص الوساطه فى كل شىء بمعنى ان ارى المباره ولكن لو اذن الاذان اقوم اصلى وبعد الصلاه ارجع ارى المباراه اشاهد واشجع الاهلى ولكن لا اكره الزمالك بتعصب واسب واشتم ان اشاهد مباريات المنتخب ولكن لا ازعل على الخساره بل اتسلى واشاهد ولا اتعصب

مشكور على فتح الموضوع الاكثر من رائع دمت للمنتدى ودامت مواضيعك الحلوه

عامر كتب:
والله يادرش موضوع جامد بس انا رايي من راي محمد حمودة في ان انا مش شايف ان فيها حرمة انى اتفرج على ناس بتلعب كورة احسن ماتفرج على اغانى وكليبات والحمد لله انا بمارس الرياضة دى لكن برده لازم اتفرج عليها واشجع ندى معين
ده مش اصرار على المعصية ولا حاجه والله بس فعلا انا شايف انها حاجه مفيده ومش مضرة بل بالعكس انا بقالى فترة مصاب عشان كده بقالى فترة مالعبتش جسمي شكله اتغير وحركتى اتغيرت

ده شئ انا مقتنع بيه وده رايي
ومتزعلش من فلة التفاعل لان الكهربا كانت قاطعه انهارده ولسه جايه من شويه
laugh laugh laugh

اعتقد ان الشباب جابوا المفيد والصح وانا اويدهم الراي ومشكور علي الموضوع
M.ELKASHEF
dr_m.ragab
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
dr_m.ragab

علم دولتك : الجزائر
تاريخ الميلاد : 20/04/1987
رسالة sms حسبي الله ونعم الوكيل
ذكر الموقع : four_seasons2002@yahoo
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول 8vuutv
انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول %e6%d3%c7%e3%20%c7%e1%da%d8%c7%c1

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء أبريل 20, 2010 12:05 am

أنا بأييد إن تشجيع الكورة أحسن من حاجات كتييييييييير جدا
بس أهم شئ الإعتدال لأن فيه ناس مفرطين جدا لدرجة المشاكل السب والقذف خصوصا لللاعبين
وبالنسبه للفلوس اللي بتتصرف علي الكورة فعلا هو فيه مبالغة كبيرة في أسعار اللاعبين والمرتبات
والفلوس اللي بتتصرف علي الكورة
بس مش الكورة بس اللي مضيعه فلوس الناس
لأن موجدود حات تانيه كتير بتهدر فلوس الناس بمزاجهم
زي الحشيش مثلا اللي ؟أنفق الشعب المصري علي 10 مليار جنيه السنة اللي فات تحت عيون وزانظار الحكومة
إحنا فعلا لازم نتغير من كل النواحي مش الكورة بس السبب للي إحنا فيه

ومشكور علي الموضوع الجميل اللي أثر في نفسي كتير ونفس أي عاقل
م / مصطفى مرسى
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
م / مصطفى مرسى

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء أبريل 20, 2010 12:41 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
{وما كان لمؤمن ولا مؤمنة إذا قضى الله ورسوله أمرا أن يكون لهم الخيرة من أمرهم}

والله ياجماعة الخير انا شايف ان كل واحده قال رايه الخاص بيه وكلنا اصبحنا علماء وشيوخ ومفقتين ولم يرد واحد على الموضوع وقال انا مع الشيخ فلان اوعلان ولا رأى الشيخ كذا كذا وكلنا افتينا وتركنا اهل العلم وفتواهم ليستفيدوا هم بها .

فانظروا الى الصحابة على عهد رسول الله

عن أبي سعيد الخدري قال : " بينما رسول الله صلى الله عليه وسلم يصلي بأصحابه إذ خلع نعليه فوضعهما عن يساره فلما رأى ذلك القوم ألقوا نعالهم فلما قضى رسول الله صلى الله عليه وسلم صلاته قال : ما حملكم على إلقائكم نعالكم ؟ قالوا : رأيناك ألقيت نعليك فألقينا نعالنا فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : إن جبريل صلى الله عليه وسلم أتاني فأخبرني أن فيهما قذرا وقال : إذا جاء أحدكم إلى المسجد فلينظر فإن رأى في نعليه قذرا أو أذى فليمسحه وليصل فيهما " .

كانوا يقولوا سمعنا واطعنا ولايقولوا سمعنا وعصينا .
فانظروا ماذا فعل الصحابة مع الرسول فى الحديث السابق فعلوا كما فعل وبدون اى شئ انه دين دين دين
فيأهلى ، ديننا ليس نحن من نفتى فيه انه دين ولكن جعل الله بعد انتهاء عهد الرسل والانبياء ورثة للعلم وللانبياء نأخذ بفقهم وفتواهم ولا يؤخذ الدين بالهوى والا لكان الان ليس عندنا من الدين الا اثريات
محمد هلالي
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
محمد هلالي

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء أبريل 20, 2010 1:40 pm

انا لا افتى اطلقا ولا اقصد الفتاوى ولكن ابديت رائى الشخصى الذى انا مقتنع به او الذى اراه
لكن بالنسبه للدين ورائى الدين لازم كلنا نقول ( سمعنا واطعنا ) كما قال الصحابى من قبلنا
وبالنسبه لاراء العلماء فانا مع راىء الشيخ محمد حسان
م / مصطفى مرسى
عضو مميز جدا
عضو مميز جدا
م / مصطفى مرسى

مُساهمةموضوع: رد: انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول   انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول I_icon_minitimeالثلاثاء أبريل 20, 2010 1:48 pm

إيه ياعم محمد شكلك زعلت ان مش قصدى انك او الاعضاء اللى ردوا بيفتوا لكن انا اقصد على وجهة العموم وعلى الخصوص المسلمين عاد مفيش واحد تسألة على حاجه يعرفها او ميعرفهاش الا ويفتى ويقولك الرسول قال استفتى قلبك وميعرفش الرسول قال استفتى قلبك لمين دا قالها لسيدنا مالك فلو انا وانت والناس زى سيدنا مالك يبقى نستفتى قلوبنا ولا ايه
انا مقدرش على زعلك ياحبيب ارجوا ان تكون تفهمت قصدى

انا وانتم وكرة القدم والاهلى والزمالك - ممنوع الدخول
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ممنوع الدخول لمن دون(18)؟؟!!!
» تحذير ممنوع الدخول
» ماذا قال الشيخ عبد الحميد كشك عن الزمالك والاهلى
» ولا فى الخيال - الدخول اجبارى
» معلومات عامة عن اندية الاهلي والزمالك